kirstenschiphof.reismee.nl

Whitsundays


Donderdag 30 januari

Een reis dag vandaag. 8 uren in de bus gezeten van Noosa naar Agnes Water. Hier ben ik 3 nachten en zal ik o.a. surfen.

Het hostel waar ik slaap heet Cool Bananas en bij het busstation werd ik opgehaald door een meid in een banenenpakje. Pluspunten voor de originaliteit hoor.

Eenmaal aangekomen in het hostel was het eerste welkom een bananensnoepje. Nog meer pluspunten.

Ik kwam aan rond 19u en toen was het “family time” wat betekent dat de WiFi dan uit gaat en dat het dan tijd is voor sociale contacten. Ik vind het een goed initiatief! Zelf heb ik er vandaag niet aan mee gedaan want toen ik op m’n kamer aankwam viel ik direct in slaap.


Vrijdag 31 januari

Vandaag helemaal niks uitgevoerd.


Zaterdag 1 februari

Bizar dat het alweer februari is! Time flies when you’re having fun.

Gisteravond is Sarah aangekomen dus dat is leuk. Na het Fraser avontuur zetten we onze avonturen nu even voort in Agnes Water. We hebben een fiets gehuurd en zo’n 20 km gefietst door heuvelachtig landschap ín 30 graden. In Nederland heb ik een bloedhekel aan fietsen omdat het naar mijn idee al-tijd waait in Harlingen en ik al-tijd tegenwind heb. Afijn hier was het super leuk om te doen. We zijn o.a. naar town of 1770 gefietst. Een klein plaatsje wat vlakbij Agnes Water ligt. Hier even een koffietje gedronken en daarna verder gefietst naar wat mooie uitkijkpunten.

Om half 4 zijn we naar de Kangaroo Sanctuary gegaan. Daar worden Kangaroo’s opgevangen die een keer gewond zijn geraakt. Ze worden daar verzorgd en het doel is om ze uit eindelijk weer terug in het wild te krijgen.

Nog even een grappig feitje: Kangaroo’s ruiken super lekker! Als je boven op hun rug ruikt dan ruikt het net als shampoo.


Zondag 2 februari

Tijd voor een surfles samen met Sarah! Dit keer succesvoller dan in Byron. We hebben zo’n 4 uren gesurfd en het was ook nog eens heerlijk weer. Ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb. Dit was trouwens ook de laatste keer aan de oostkust dat ik in de zee kon zwemmen. Ik kom nu in het gebied waar de Great Barrier Reef al begint en hier zitten jellyfish in het water. Een beet van zo’n kwal kan dodelijk zijn!


Zondag 3 februari

‘S ochtends 07.00 kwam ik aan in Airlie Beach na een rit in de nachtbus van 10 uren met precies 0 minuten slaap op de teller. Ik kon uiteraard nog niet inchecken dus ben naar de Lagoon gegaan om te zwemmen.

De rest van de dag heb ik samen met Sophie doorgebracht. Lekker gezwommen, gegeten, gekletst en wijn gedronken.

Airlie Beach heeft me echt positief verrast. Het is hier heel rustig, heel groen en er zijn allemaal leuke cafe’s en restaurants.


Dinsdag 4 februari

WHITSUNDAYS! Dit was me weer een hoogtepuntje hoor.

Ten eerste is het al super fijn dat het strakblauw was en zo’n 30 graden. De afgelopen weken is er heel veel regen gevallen hier. Om dan 3 dagen op een boot te zitten is niet heel veel leuks aan.

12.30 moest ik me melden en ging ik met m’n groep naar onze boot. Een prachtige catamaran met alle luxe voorzien. Zèlfs een jacuzzi op het voordek.

We werden verwelkomd met pizza en een welkomstdrankje en kregen uitleg over de aankomende dagen.

Daarna vrijwel niks gedaan en lekker op het dek gelegen om even aan het bruine kleurtje te werken.

Aan het eind van de middag gingen we snorkelen. Zo midden op de oceaan vond ik weer doodeng natuurlijk. Ter geruststelling hebben ze “sharkbands” die haaien zouden moeten afschrikken. Ik geloof er geen snars van dat dat zou helpen maar op dat moment voelde het fijn om zo’n ding om te hebben. Tijdens het snorkelen hele mooie vissen en koraal gezien. Na ruim een halfuur zwommen we terug naar de boot en stond het avondeten voor ons klaar. Dit hebben we op het dek opgegeten tijdens de meest magische zonsondergang die ik ooit gezien heb. We waren zelfs getuige van een huwelijksaanzoek! Ik zal mijn toekomstige vriend als hint even meegeven dat hij deze blogs moet lezen want hier scoorde die man toch echt wel punten mee.

‘S avonds hebben we vanuit de jacuzzi op het voordek onder het genot van een drankje de sterrenhemel bewonderd.



Woensdag 5 februari

Vroeg uit bed voor het ontbijt. 07.00 stond er een heel uitgebreid ontbijt voor ons klaar. Ondertussen voeren we richting het hoofdeiland van de Whitsundays. De Whitsundays bestaat uit 74 eilanden maar het hoofdeiland is zeer bekend om z’n mooie uitzichten. Wij begonnen op Whitehaven beach. Aangezien het stinger season is moesten we een stingersuit aan om daar te kunnen zwemmen.

Nadat we gezwommen hebben zijn we verder gelopen naar het lookout point. Wàt een adembenemend uitzicht!

Eenmaal weer op de boot aangekomen zijn we gaan varen naar een plek om te snorkelen. We waren eerst op een plek waar mooi koraal was. Op de tweede snorkelplek hebben we gezwommen met echt enorme vissen.




Donderdag 6 februari

Om 07.30 lagen we alweer in het water om te snorkelen. Niet perse een hele mooie plek moet ik zeggen.

Rond 08.30 voeren we weer richting Airlie Beach. Een tocht van zo’n 3 uren. Onderweg hebben we alleen maar mooi weer gehad en toen we de haven binnen voeren begon het echt enorm hard te regenen. Dit was weer even een extra reminder hoe blij ik mocht zijn met 3 dagen stralend mooi weer.

Donderdagavond was de Whitsundays afterparty. Alle boten die donderdag weer zijn aangekomen hebben dan een feest.


Vrijdag 7 februari

Sophie en ik wilden vandaag een hike van 8.4 km doen. Het plan was hier vroeg voor op te staan maar dat is niet helemaal gelukt. Om 11.00 zijn we begonnen aan de hike. Dat begon al met enige voorbereidingen. Je moet namelijk een EHBO kit mee voor eventuele slangenbeten en je moet voorgelicht zijn wat te doen als je een slang tegenkomt. We zitten nu in een tropisch gebied, hier leven veel slangen waaronder pythons.

Dit was de zwaarste hike die ik tot nu toe gedaan heb. Veel en steil omhoog lopen met een luchtvochtigheid van ruim 80% betekent heel veel zweten. Voordeel daarvan was dat we alle alcohol van de avond ervoor gelijk eruit gezweet hebben.

Het uitzicht was de hike wel absoluut waard. We hadden een super mooi uitzicht over de haven van Airlie Beach en over eilanden van de Whitsundays.

Eenmaal weer terug op de kamer heb ik lekker gedoucht en een momentje voor mezelf genomen. Tijdens het reizen heb je zo je anti sociale momenten. Ik merk dat het vrij intensief is om dag in dag uit mensen te leren kennen en telkens hetzelfde gesprek te voeren. Dus soms even een momentje voor jezelf nemen is fijn.


Inmiddels zit Magnetic Island er alweer op en ben ik op de laatste bestemming van deze trip. In de volgende blog zal ik hier over vertellen!




Reacties

Reacties

Ina en Herman

Wat weer een mooi verhaal Kirsten. Leuk om te lezen en fijn dat je zo aan het genieten bent. Het weer is hier bar en boos en we hebben al 3 dagen met een echte storm te maken. Het lijkt wel of er geen eind aan komt......In plaats van fietsen wandelen we nu, want een beetje tegenwind gaat nog wel maar een storm van windkracht 8,9 of 10 is echt te heftig. Er zijn zelfs 7 dakpannen van ons huis gevlogen, omdat tussen de garage en het woonhuis bij ons altijd wervelwinden ontstaan. Zondagavond ging het zo te keer dat ze er dus af vlogen. Maandagochtend puinruimen en Herman het dak op om de pannen weer te leggen. Gelukkig hebben we een klein voorraadje. We snakken naar mooi fietsweer!

johan

Wat een verhalen zo beleef je nog wat .veel plezier.

Susan

Meid, meid, wat een belevenissen. En prachtig geschreven?. Geniet van je laatste bestemming van deze tour en ik zie nu al uit naar je blog van Magnetic Island.

Klaas

Prachtig daar. Mooie foto's ook. Leuk om te lezen seun. Take care

Paula

Wat een belevenis. Hier storm na storm. Er varen weinig boten. Vaak te hoog water. Hoef gelukkig ook niet naar de wal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!