kirstenschiphof.reismee.nl

Brisbane en Noosa

Woensdag 22 januari

Kort nachtje gehad vannacht. Het is altijd een beetje strijd om de airco in hostels. Voor het slapen is de airco door iemand uit gedaan wat betekende dat ik en nog 2 anderen 03.00 wakker werd omdat het echt heel warm was in de kamer. Airco maar weer aan gedaan dus. Daarnaast was er ook iemand aan het snurken dus dat bevorderde mijn slaap ook niet echt. Lang leve in hostels slapen!

‘S ochtends even ontbeten in het hostel en daarna een bezoekje gebracht aan de botanische tuinen. Dat kan niet ontbreken in een grote stad. Na de botanische tuin ben ik doorgelopen naar South Bank. Dat is een aangelegd strand/zwembad middenin de stad waar je mooi uitzicht hebt over de stad. Uiteraard had moeke haar bikini weer niet mee dus ik kon 30 minuten teruglopen om me om te kleden en vervolgens 30 minuten terug. Heb ik in ieder geval wel weer 10.000 stappen gehaald.

Na 2 uurtjes in de zon vond ik het wel goed geweest. De UV factor was 12 (!!) dus daar kan je zelfs met factor 50+ niet tegenaan smeren.

In de avond heb ik weer samen met Sophie gekookt. We aten vandaag lekker rijst met gekookte groenten en vlees. Dat had ik gemist!

Sophie heeft inmiddels al heel wat gezien van Australië en ik raak helemaal enthousiast door al haar foto’s en verhalen. West-Australië heb ik eigenlijk van mijn lijstje geskipt maar die komt er misschien nu wel weer op... :)


Donderdag 23 januari

Moreton Island. Eindelijk weer een dagje naar de natuur en weg uit de stad! Daar keek ik echt weer naar uit na een aantal weken in steden te zijn geweest. Ik moest al vroeg op (05.45) want mijn bus vertrok om 07.00. Na 30 minuten in de bus en 75 minuten op de Ferry kwamen we aan op Moreton island. Wat een paradijsje! Er is geen aanmeersteiger o.i.d. dus je stapt gelijk het strand op. De tour waar ik mee was werd opgedeeld in kleinere groepen. Ik ging met mijn groep eerst watersport doen. Dat was snorkelen en kajakken. Super leuk want de kajak was doorzichtig dus je kon gewoon het koraal en de vissen zien vanuit de kajak.

Er liggen op Moreton Island 15 scheepswrakken waar we bij gingen snorkelen. Ik vond het eerst een beetje spannend want ik heb het niet zo op de onderwaterwereld. Daar weten pap, mam en Mir alles van haha. Vroeger op vakantie als we gingen waterfietsen en ik wilde het water in vroeg ik altijd “ Zwemmen hier vissen ? “ uh ja Kirsten die zwemmen er. Nou in Australië dus ook in grote aantallen. Gingen de tourguides vanaf hun JetSki ook nog brood in het water gooien dus ik werd compleet aangevallen door vissen. Toen was de lol er even af hoor. Maaar nog geen 5 minuten later zag ik een schildpad dus was het weer goed.?

Tijdens het snorkelen ook nog een soort reddingsactie uitgevoerd. Er was een Chinese vrouw die zei dat ze wel kon zwemmen maar dat kon ze dus blijkbaar helemaal niet. Als je dan vanaf een bootje het water in moet springen gaat dat mis natuurlijk.

Na deze actieve ochtend was het tijd voor lunch op het strand. Daarna ging ik met mijn groep sandboarden. Dat was echt hilarisch want dat lukte voor geen meter. De duinen waren heel hoog en het ging super snel. De eerste keer liggend met het bord de duin af gegaan en na enige oefening is het me ook gelukt te blijven staan!!


Vrijdag 24 januari

Vanochtend nog vroeger uit bed dan gister. De wekker stond 04.00 (mijn kamergenoten vinden me inmiddels ook niet zo leuk meer denk ik) want Sophie en ik wilden zonsopkomst kijken op de Mount Coot-Tha. Vanaf daar heb je uitzicht over Brisbane en met zonsopkomst blijkt dat mooi te zijn. En dat was ook zo! We wilden in eerste instantie een fiets huren maar hebben toch maar besloten een Uber te pakken. Achteraf waren we daar blij om want toen we terug liepen kwamen we allemaal racefietsers tegen die al moeite hadden om de berg op te komen. Had een leuk gezicht geweest wij op onze citybikes met een helmpje op.

Rond 04.45 kwamen we aan op de berg en hebben we een ontzettend mooie zonsopkomst gezien. Rond 05.30 zijn we naar beneden gegaan en mochten we meeliften met een bus, die heeft ons afgezet bij de botanische tuinen waar we nog een uurtje hebben gewandeld.

Toen ik terug ging naar mijn kamer liep Sude ineens de lift in waar ik in stond. Zo toevallig weer!

‘S avonds zijn we nog uit gegaan met een grote groep mensen uit het hostel. We hebben ons rijkelijk vermaakt met de Engelsen. Niet helemaal ons volk zeg maar.


Zaterdag 25 januari

Tijd om Brisbane te verlaten en door te gaan naar Noosa. Vanuit hier zal maandag ook mijn tour naar Fraser Island beginnen.

Check out tijd was 10.00 maar mijn bus ging pas 13.45 dus ik ben nog eventjes de stad in gegaan met Leah. Een Duitse meid die ik heb ontmoet in Byron en die ik ook toevallig tegenkwam in het hostel. Zo leuk dat je steeds weer dezelfde mensen treft tijdens het reizen.

Na ruim 2 uren in de bus te hebben gezeten kwam ik 16.30 aan in Noosa. Eerste indruk was heel goed. Ik kreeg er een beetje hetzelfde gevoel bij als Byron maar dan zonder hippies en het is wat minder overrated dan Byron.


Zondag 26 januari

Australia Day! Én pap zijn verjaardag dus toen ik wakker werd eerst even gefacetimed met het thuisfront.

Sophie en ik hebben de Coastal Walk gelopen. Een prachtige looproute langs de kust van Noosa. Onderweg kom je langs de mooiste stranden en baaitjes. We hebben zelfs nog dolfijnen en een schildpad gespot onderweg.

Op de terugweg hebben we nog op een strand gelegen die we op het begin helemaal voor ons zelf hadden. Geluksmomentje!

In de avond zijn we nog uit eten geweest met Jill.


Maandag 27 januari

Op naar Fraser Island! Ik denk dat ik hier een hoogtepunt van mijn reis heb te pakken. We hebben net de eerste dag achter de rug en wát een avontuur is dit nu al! Ik ga hier een aparte blog over schrijven want we doen zoveel leuke en bijzondere dingen. Als ik dat allemaal ga vertellen wordt dit verhaal wel heel lang.

Dus over 3 dagen horen jullie weer van mij!


Reacties

Reacties

Johan

Bedankt voor dit mooie bericht geniet er maar lekker van het is zo om. De gr van familie schoot

Pake en Beppe

Ina heeft je verhaal weer voorgelezen. Wat een geweldige reis maak je. We genieten van je mooie verhalen. We zijn net weer met Ina naar de Albert Heijn geweest. Gelukkig kon pake deze keer weer mee. Gister Klaas zijn verjaardag gevierd. Ook erg gezellig. Groetjes pake en Beppe.

Susan

Meid, meid, wat een belevenissen
Iedere keer is het weer genieten om je blog te lezen. Ben reuze benieuwd naar je avontuur op Fraser Island?

Ina en Herman

Leuk om je belevenissen weer te lezen Kirsten. Wat een prachtige reis ben je aan het maken. Iets om nooit weer te vergeten. Ik lees je verhaal iedere keer voor aan pake en beppe en dat vinden ze geweldig. Ze zijn super trots op je en wij ook. Veel reisplezier verder!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!