kirstenschiphof.reismee.nl

Laatste stops Oostkust

8 februari

Dit was weer een reisdag. Van Airlie Beach naar Townsville waar we de Ferry naar Magnetic Island namen. Rond 16u kwamen we aan op het eiland.

Sophie en ik hadden bedacht vroeg op bed te gaan maar uit eindelijk lagen we er pas half 2 in.

We werden uitgenodigd door een groepje jongens om te komen eten in hun guesthouse. Sophie en ik zaten aan tafel en keken toe hoe 5 jongens eten voor ons klaar maakten. Goed voor elkaar dacht ik zo.

9 februari

Vandaag samen met Sophie, Alex (uit New York) en Adam (Canada) een auto gehuurd en het eiland verkend. We hebben eerst de forts walk gedaan. Het was nog maar vroeg in de ochtend maar al rond de 30 graden. Tijdens de walk hebben we nog een koala gespot. Het leuke is dat de koala’s tijdens deze walk gewoon op ooghoogte zitten aangezien het wandelpad op gelijke hoogte is als de toppen van de boom.

In de middag hebben we nog twee andere hikes gedaan. Wederom vermoeiend maar na 3 hikes te hebben gedaan waren we wel voldaan.

Op de terugweg van de hike moesten we door een klein meertje lopen aangezien het vloed was geworden. Toen we daar een bordje zagen staan waar op stond dat er recent een krokodil gespot is en we niet in het water mochten zijn we maar gauw rechtsomkeer gegaan.

In de avond hebben we weer gegeten in het guesthouse. Dit keer ons steentje bijgedragen door te helpen met koken.

Maandag 10 februari

Vrijwel de hele middag onder een parasol aan het zwembad gelegen. Zonder parasol is het echt niet uit te houden hier. Hoe verder we naar het Noorden gaan hoe tropischer en dus warmer het wordt. Dat merk je aan meerdere dingen trouwens. Ik heb m’n muggenbulten even geteld en dat zijn er om precies te zijn 48. Daarnaast is het opvallend dat in New South Wales en het zuiden van Queensland veel wordt gewaarschuwd voor bosbranden en hier wordt gewaarschuwd voor cyclonen.

Dinsdag 11 februari

Tijd om Magnetic Island te verlaten. Op naar de laatste stop van de Oostkust. Dat voelt toch wel een beetje dubbel. De afgelopen 5 weken waren fantastisch, het ene hoogtepunt naar het andere en zo is het bijna weer voorbij.

Dinsdag hebben we de hele dag weer gereisd. ‘S avonds rond 9 uur kwamen we aan in Cairns. Toen we aankwamen zijn we nog boodschappen gaan doen waar we onderweg vrij veel Aboriginals tegenkwamen. Die zitten best veel in Cairns. Ik vind het zelf niet zo fijn volk al kan ik dat misschien niet zo uitdrukken. Zij hebben een levenswijze die totaal niet te vergelijken is met die van ons dus in hoeverre mag ik hun vervelend noemen terwijl ik in hun land toerist ben.

Woensdag 12 februari

Vandaag stond er een tour op de planning naar Cape Tribulation. Hier ligt het Daintree rainforest en begint het Great Barrier Reef. Bijzondere plek dus. Wij deden een tour met de organisatie Uncle Brian’s en dat was echt top. Heel veel geleerd van de tourguide. Vooral over krokodillen en haaien. In Daintree leven zoutwaterkrokodillen (HEEL gevaarlijk). Hij vertelde onder andere dat je van een krokodillenbeet niet dood gaat maar dat de krokodil je laat verdrinken. We zijn ook op een strand geweest waar een aantal jaar terug een vrouw is omgekomen door een krokodil. Op een ander strand waar we waren lag een paar dagen terug nog een krokodil van zo’n 5 meter dus de tourguide moest eerst checken of het veilig was voor ons het strand op te gaan.

In het rainforest hebben we ook nog 8 cassowaries gezien. Dat zijn de dodelijkste vogels ter wereld. Die naam heb je als vogel al gauw te pakken trouwens.

Aan het eind van de middag was het tijd voor een boottocht over de Daintree river om de krokodillen te spotten. Sophie en ik zaten voorin de boot en konden het prima hebben daar met ons koude biertje. Na 5 minuten spotte ik een mega grote krokodil! Helaas ging die gauw onder water en konden we geen foto maken. De tourguide en groot deel van de groep had ‘m niet gezien dus we hebben nog een tijdje stil gelegen op de plaats waar ik ‘m spotte maar helaas. Verder wel nog 2 krokodillen gezien. Kunnen die ook weer van het lijstje af.

Eenmaal aangekomen in Cairns hebben we ons klaargemaakt voor een avond uit met Julian, Flo, Elan en Matt. We hebben eerst even ons eigen feestje gebouwd in de koelcel van het hostel haha. Het is hier zo ontzettend warm dat we in de koelcel even hebben afgekoeld. Dit beschrijft wel hoe leuk de avond was!

Om 03.00 vond ik het wel goed geweest want ik moest er 06.00 weer uit voor een snorkel trip naar de Great Barrier Reef.

Donderdag 13 februari

Een snorkeltrip dus. 07.00 moest ik me melden en om 08.00 vertrokken we op een héél luxe schip (van 6 miljoen dollar) naar de Great Barrier Reef. We hebben op twee verschillende plekken gesnorkeld. Dit was nog mooier dan ik me had kunnen voorstellen. Zoveel verschillend koraal in allemaal kleuren en daarbij zoveel verschillende vissen ook in alle soorten en maten en kleuren. Dit kan ook weer van de bucketlist af. Ik blijf maar afstrepen hier.

Vrijdag 14 februari

Valentijnsdag was nog nooit zo goed. Vandaag een auto gehuurd voor 2 dagen met Sophie en Sarah om de tablelands te ontdekken. Er zijn in deze omgeving heel veel watervallen en meren waar we graag heen wilden. Vandaag hebben we 3 watervallen bezocht en 2 meren. Dit is zo’n ontzettend mooie omgeving om doorheen te rijden. Tijdens zonsondergang zijn we langs de kant van de weg gestopt en zagen we de zon ondergaan achter de bergen terwijl de lucht mooi oranje kleurde.

We hadden een guesthouse geboekt, wat fijn om weer in een normaal bed te liggen en rust om je heen te hebben. We zijn er helemaal van opgeladen.

Zaterdag 15 februari

We hadden al dagen twijfel of we de hike naar Windin Falls wilden doen. Veel verschillende verhalen gehoord en het blijkt dat de hike vrij heftig is. Onze tourguide van Uncle Brians raadde het ook af.

Toch besloten om het wel te proberen en kijken hoe het ging. Wij hebben zoveel geluk dat het droog was waardoor we de hike konden doen. Het is regenseizoen en er valt hier vaak veel regen waardoor de hike dus echt niet te doen is.

Het was een loopvan zo’n 1.5 uur. Eenmaal op de top werden we beloond met echt een prachtig uitzicht. Na 2 uren in het water van de waterval te hebben gelegen en de nodige foto’s gemaakt te hebben zijn we terug gelopen. Weer zo’n 1.5 uur terug.

Hierna zijn we doorgereden naar de Josephine Falls. Wederom heel mooi. Het leuke hier is dat je een rock slide hebt. Je kan dus van de rotsen afglijden. We voelden ons weer even kind.

Inmiddels werd het al schemerig dus zijn we terug gereden naar Cairns. Wat was dit een top idee om een auto te huren en lekker zelf de omgeving te verkennen.

Susan

Meid, meid, wat een fantastische tour was dit. Jammer dat ie bijna voorbij is, maar .........op naar het volgende avontuur.?

johan

prachtig lekker genieten.

Paula

Wat weer een mooi verhaal. Jullie zien en beleven super mooie dingen. Hier zien we regen wind en om gewaaide bomen. Ook een hele belevenis hoor.

Ina en Herman

Wat weer een mooie avonturen Kirsten! We lezen dit terwijl bij ons de storm Dennis overwaait en de slagregens tegen de ramen slaan. Brrrr. Wees blij dat je daar geniet van de warmte en de zon ?. Om jaloers op te zijn......zou graag samen met je een hike doen. Maar in gedachten zijn we bij je en genoten via je reisverhalen met je mee. Veel plezier verder.

Klaas

Mooie verhalen hoor. Morgen naar Melbourne hoorde ik. Waar vandaan vlieg je dan? Cairns?