kirstenschiphof.reismee.nl

Byron Bay

De afgelopen dagen ben ik in Byron Bay geweest. Dat is zo’n plek dat als je er eenmaal bent geweest je er niet meer weg wilt. Ik kan er niet zo zeer de vinger op leggen waar dat aan ligt maar er hangt zo een fijne sfeer.

De eerste dagen was ik met Renske en Saar. Woensdag appte Sude mij dat ze in Byron zat dus daar hebben we nog mee afgesproken en vrijdagmiddag hebben we koffie gedronken met Rinske, zij komt uit Franeker en bleek ons via via wel te kennen. Ze had een berichtje gestuurd of we wat wilden drinken. Dat vonden we een leuk idee!

Zaterdagochtend heb ik samen met Sude een surfles gehad. We hebben net weer de slechtste dag uitgekozen want het stormde, hagelde en onweerde. We konden door het weer helaas niet echt goed surfen maar al met al toch wel een paar keer op het board gestaan.

Voor de surfles moesten we een formulier ondertekenen waar wat voorwaarden op stonden. Waaronder dat je je bewust moet zijn dat je gebeten of aangevallen kan worden door een haai en dat dat de dood kan veroorzaken. Hartstikke fijn om daar nog even op gewezen te worden vlak voor je het water in gaat. Er vliegen in Byron drones over de zee die in de gaten houden of er haaien zijn. Mocht dat zo zijn gaat er een alarm af en moet iedereen het water uit. Bij ons was niks aan de hand gelukkig. De afgelopen dagen is er rondom Tallow beach wel een haai gesignaleerd!


Zaterdagavond heb ik nog wat gedronken met Renske, Bo en Sanne. Helaas de laatste avond met Renske... ik zal haar missen!

Zondagochtend om 08.00 vertrok mijn bus richting Gold Coast. Lang getwijfeld of ik er wel heen wilde aangezien er veel Engelsen blijken te zijn die de boel daar ‘s avonds flink op stelten zetten. Aangezien ik ruim de tijd heb toch besloten er heen te gaan. Maandag heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik heb wat door de stad en over het strand gelopen.

Maandag heb ik weer met Rinske afgesproken. Zij zit een maand bij een gezin in Gold Coast dus een goed moment om nog af te spreken. We zijn naar het skydeck gedaan maar hebben verder vrijwel niks gedaan naast koffie drinken en Yahtzee spelen. Dat Yahtzee is toch echt een uitvinding hoor. Hoevaak ik dat hier al wel niet gespeeld heb.

Dinsdag ging ik weer verder richting Brisbane. Hier was ik al een dag geweest met Renske maar ik heb vrijwel niks van de stad gezien dus daar wilde ik nu verandering in brengen.

In het hostel in Gold Coast heb ik Sophie leren kennen die toevallig ook naar Brisbane ging én ook nog in hetzelfde hostel zit. ‘S avonds heb ik samen met haar gekookt en daarna op het dakterras van het hostel wat drankjes gedronken (lang leve happy hour anders is alcohol niet te beta-len)

Er staan voor de aankomende week super leuke dingen op de planning!! Donderdag ga ik een dagtrip maken naar Moreton Island waar ik ga snorkelen/kajakken en sandboarden. Zondag ga ik naar Fraser Island! Dat is het grootste zandeiland van de wereld waar we o.a. in een 4x4 over het strand gaan rijden en gaan kamperen op het strand. Aangezien er veel wildlife is op Fraser wordt ons tentenkampje afgezet met prikkeldraad! Dat beloofd weer een mooie ervaring te worden


Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Ina en Herman

Wat leuk Kirsten om je reisverhaal weer te lezen. Wat een belevenis en leuk dat je zoveel Nederlanders ontmoet. Die kom je ook overal tegen ter wereld.....Geniet er maar lekker van. Wel jammer dat het meer het surfen niet zulk mooi weer was?☔️ Hier hebben we eindelijk eens een week zonder dagelijks regen en dus mooi fietsweer. We gaan er iedere middag op uit ?‍♀️?‍♂️ Groetjes Ina en Herman. ??

Johan

Leuk bericht het is wel een hele belevenis. Voorzichtig aan en de gr van de familie schoot

Klaas

Wat bistou mooi fut niet

Susan

Leuke dingen in het vooruitzicht en spannend.
Stoer hoor wildlife kamperen?
.

Paula

Leuk weer wat van je te horen. Allerlei leuke bezigheden lees ik. Maar ook hier is een mooi strand. Met je moeder over het strand gereden, naar het reddingboothuisje. Ze heeft mooie foto's gemaakt. En is daar een mooier strand als hier? Kan mij bijna niet voorstellen. Anders moet ik ook maar eens die kant op. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!