kirstenschiphof.reismee.nl

Farmwork

Zaterdagochtend zou ik 10.00 vliegen naar Brisbane. De reis begon alweer goed, m’n vlucht was geannuleerd dus ik werd omgeboekt naar een andere vlucht die gelukkig maar een paar uur later zou gaan. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten hadden we nóg 2 uren vertraging.

Wat ook weer niet helemaal soepel liep was het werk. We kwamen veel verhalen tegen van backpackers die opgelicht zijn in het dorp waar wij naartoe zouden. Toen we alles op een rijtje zetten was het inderdaad allemaal niet echt een zuiver verhaal. Ik zeg nu we, want ik ga met Renske werken! We hebben in Harlingen samen in de Jumbo gewerkt op de vleesafdeling en gaan nu samen blauwe bessen plukken in Australië haha.

Na de tegenslag van het werk toch wel wat stress voor het zoeken van een nieuw baantje. Blijkt best lastig te zijn en ik moet zeggen dat ik vrij wantrouwend werd van alle verhalen die er rond gaan over opgelicht/uitgebuit worden tijdens farmwork.

Na heel veel mailtjes en telefoontjes te hebben verstuurd kwamen we terecht bij een blueberryfarm in Coffs Harbour. Dus maandagochtend 7u uit bed om vroeg met de trein te gaan. Het was een reis van 6 uren. Toen we aankwamen in Coffs zijn we naar het hostel gegaan. We zitten in een workhostel, het zit vol met backpackers die ook in Coffs werken dus dat is gezellig.

Dinsdag hadden we onze eerste werkdag. 06.20 werden we opgehaald en om 07.00 moesten we al beginnen. We waren er beide al gauw achter dat dit het ook niet is. De hele dag besjes plukken in de brandende zon is sowieso al intensief, met als gevolg dat ik een zonnesteek heb opgelopen woensdag en donderdag de hele dag op bed heb gelegen.

Daarnaast krijgen we heel slecht betaald waardoor we eigenlijk niks sparen want alles wat we verdienen gaat op aan het verblijf en eten/drinken. Opzich niet erg en leuk voor de ervaring maar we willen graag sparen om door te reizen en op deze manier komen we niet zoveel verder dan 10 stappen buiten het hostel.

Na deze zoveelste tegenslag moet ik zeggen dat ik er wel even doorheen heb gezeten. Na een belletje met mam (altijd fijn) heb ik besloten om eerst lekker langs de Oostkust te reizen en het werk even te laten voor wat het is. Ik wil zo’n 6 weken reizen langs de oostkust en daarna naar Melbourne vliegen om daar opzoek te gaan naar werk. Dan zit ik weer vol goede moed hoop ik!

Niet zo’n positieve blogpost deze keer maar wel de realiteit hoe die is.

Maandag ga ik eerst naar Byron Bay om daar een week te zijn. Ondanks dat er elke dag regen voorspeld wordt kijk ik daar heel erg naar uit.

Inmiddels zijn ook m’n tours naar Fraser Island en de Whitsundays geboekt. Kijk voor de aardigheid maar eens op Google hoe dat er uit ziet :)


Daarnaast nog even een update over de branden hier. Ik heb begrepen dat dit bijna dagelijks op het nieuws is in Nederland en dat de kranten er vol mee staan. Ik krijg veel vragen of ik er ook last van heb. Naast het feit dat wij een aantal gebieden niet in konden wat simpelweg jammer was, gelukkig niet. Maak je dus vooral om mij geen zorgen, maar wel om de situatie die hier gaande is. Ik vind het vreselijk om te zien wat de branden allemaal al aangericht hebben...

Reacties

Reacties

Johan

Hallo weer een mooi verhaal jammer van het werk dan maar wat anders zoeken voorzichtig aan de gr van fam schoot

Paula

Nou, wat een bericht. Zat je allemaal niet mee. Maar je redt je gelukkig prima.
Gaat Renske met je mee, of reis je verder weer alleen?
Hoop dat je daar beter werk vindt. Veel succesvolle

Susan

Hé lieverd, ik ben natuurlijk al op de hoogte van al hetgeen je meemaakt. Maar ik hoop van harte dat de oostkust een mooie reis wordt. Heb je wel verdiend??

Ina en Herman

Wat een ontwikkelingen Kirsten. En wat een pech dat het werken (nog) niet gelukt is. Verstandig om nu eerst maar even je zinnen te verzetten en verder te reizen. Wie weet wat er nog op je pad komt. De aanhouder wint! is het spreekwoord.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!