kirstenschiphof.reismee.nl

Weer even een update

En zo is de eerste maand van onze reis voorbij .. Maar gelukkig hebben we er nog 5 te gaan dus niks te klagen. In een maand tijd hebben we al veel kilometers gemaakt, bizarre temperatuurverschillen meegemaakt, maar vooral heel veel mooie dingen gezien en gedaan.

We hebben vorige week hele fijne dagen in Adelaide gehad. Een stad die ons beide positief verrast heeft. Het is een stad die van alles te bieden heeft. Een leuke winkelstraat, mooie botanische tuinen en een leuk strand. We hebben ons dus goed vermaakt.

Maandagochtend zijn we weer vertrokken en gingen we naar de Grampians. Een national park wat middenin Victoria ligt. Het was een rit van zo’n 6 uren waar onderweg ook vrij weinig te zien was dus dat was een saaie rit. Maar met onze spotify lijst met Hollandse meezingers maken wij er wel wat van.

Uiteraard was de eerste stop weer het visitor centre om wat folders te pakken en informatie in te winnen over het gebied.

We zijn maandag naar een aantal uitzichtpunten gegaan en hebben wat korte wandeling gedaan. Waaronder naar de mcKenzie waterval. Om hier te komen moest je mega veel trappen naar beneden

en uiteraard wat je naar beneden loopt moet je ook weer omhoog lopen in de hitte. Je kon ons aan het zuurstof zetten toen we boven aan kwamen.

Na deze inspanning vonden we het tijd voor een bakje koffie dus we hebben even in een dorpje wat gedronken. We hadden beide weinig energie door de warmte dus we zijn doorgereden naar de camping. We stonden weer op een gratis plek wat op een mooie locatie lag dus dat was weer prima.

De volgende dag zijn we vroeg op pad gegaan om wandelen in de hitte voor te zijn. We hebben maar heel kort een wandeling gedaan want het werd al gauw warm. We wilden graag ergens naar een meer om te zwemmen dus we zijn naar het infopunt gegaan om te vragen waar dat kon. We zijn naar een aantal meren gereden maar helaas niks kunnen vinden waar we konden zwemmen. Woensdag werd er 40 graden voorspeld dus we vonden het geen fijn idee om dan nog in de Grampians te zijn zonder een plek waar je verkoeling kan opzoeken. We hebben daarom besloten om dinsdag naar Geelong te gaan. Dat is op Melbourne na de grootste stad van de staat Victoria. Het ligt ook maar op een uur rijden van Melbourne dus dat is top aangezien we zaterdag doorrijden naar Melbourne.

In Geelong heb je een mooi strand en openbaar zwembad dus dat is fijn in de hitte. Vrijdag was het in de middag zo’n 44 graden dus wij hebben lekker in de schaduw aan het strand gelegen.

Wegens de hitte zijn de bosbranden hier ook weer extreem. We krijgen veel vragen of wij er ook last van hebben. Ik had al vol overtuiging getypt dat wij er gelukkig geen last van hebben. Tot we op de camping kwamen en onze buurjongens vertelden dat de brandweer net op de camping was om te melden dat er verderop een brand woedt die mogelijk onze kant op kan komen. Er werd geadviseerd om alle spullen alvast ingepakt te hebben voor het slapen dat er ‘s nachts wat zou zijn dat we  dan gelijk weg konden.

Toen we aan het eten waren begon het ineens kei en kei hard te waaien. Toen werd het wel allemaal wat spannend. De brand was 10 km verderop en met de hevige wind die onze kant op stond werd het risico wel groter. We hebben toch maar besloten om weg te gaan van de camping dus we hebben de nacht in een motel geslapen in Geelong. Daar was alles veilig gelukkig.

Inmiddels zitten de eerste dagen in Melbourne er ook op. Een ontzettend leuke stad waar van alles te doen is. Woensdag gaan we Kerst vieren met zo’n 60 Nederlands op het strand. In plaats van gourmetten wordt het een BBQ in de zon met 30 graden dit jaar. Heel gek idee!

Johan

Hallo prachtig weer een leuk bericht veel succes en plezier gr van ons.

Paula

Wat weer een leuk verhaal. erg warm daar. Zal wel erg gezellig worden, kerst vieren op het strand. Wij vieren het bij de houtkachel. Verschil moet er zijn. Nou, nog heel veel plzier.

Pake en Beppe

Ina heeft het reisverslag weer voorgelezen. We hebben er van genoten. Wat spannend met die brand. Gelukkig zijn jullie nu weer veilig. Ina heeft ons getrakteerd op een lekkere zoute haring bij Vitamine Zee. We hebben gesmuld. Lieve Kirsten we leven enorm met je mee en vinden het leuk dat Ina je reisverslag altijd voorleest. Fijne Kerstdagen. Pake en Beppe.

Susan

Er wordt veel gewandeld. Goed voor de beenspieren. Nu weer ff een paar dagen in de grote stad. Fijne afwisseling zo.

Ina en Herman

Leuk om weer wat van je te horen Kirsten. En wat een geweldig vooruitzicht zo’n strandfeest. Dat wordt vast geweldig. Jullie zijn ook best actief zo te lezen. Ik heb vanmorgen weer 7 km hardgelopen en was 2 minuten sneller dan de vorige keer. Zaterdagochtend een rondje van 10 km gedaan. Een lekkere invulling van al mijn vrije tijd. Veel reisplezier verder.