kirstenschiphof.reismee.nl

Great Ocean Road

De vorige blog eindigde ik met de hoop op mooi weer. Zaterdag was het een stralende dag!

Zaterdagochtend zijn we de dag begonnen met 3 kwartier sporten. Na het sporten hebben we afgesproken om écht geen chocola en taartjes meer te eten. Nou nog geen uur later stonden we in de chocoladefabriek van Philip island ... een ruggengraat van niks wij.

Zaterdag stond er een ritje van zo’n 2.5u op de planning richting Torquay, dat is het beginpunt van de Great Ocean Road. Onderweg reden we nog dwars door Melbourne. Wat trouwens opvalt is dat iedereen hier heel keurig rijdt en zich echt aan de snelheid houdt. Nederlanders kunnen een voorbeeld nemen aan de rijstijl van hier.

Wat daarnaast heel fijn was, was dat het steeds mooier weer werd richting Melbourne!

Eenmaal aangekomen in het stadje hebben we wat rondgelopen en hebben we lekker in het zonnetje wat gedronken en gegeten. Via een app die we gedownload hebben kunnen we campingspots opzoeken zowel gratis campings en betaald. Wij proberen het wat af te wisselen dus we wilden nu weer op een gratis plek staan. De camping ligt ongeveer 15 minuten van Torquay vandaan en het ligt middenin het bos. Onderweg kwamen we nog allemaal kangoeroes tegen die voor de auto sprongen. Ik noem het wel een camping trouwens maar meer dan 2 picknicktafels en een wc is er niet. Voor ons helemaal prima want dat skeelt weer geld nou.

Zondag werden we wakker en was het weer stralend mooi weer. We hebben besloten om nog een nachtje op deze plek te staan. Het is gratis en een hele fijne plek dus dat is top.

We hebben ‘s middags een kleine wandeling door het bos gedaan en verder alleen maar in de zon gezeten, gelezen en yahtzee gespeeld.

Maandag gingen we weer vroeg op pad om verder over de Great Ocean Road te rijden. We zijn onderweg in een paar stadjes gestopt. In Lorne hebben we even wat gedronken en winkeltjes bezocht. Annemiek heeft o.a. maar even een trui gekocht want de 2 truitjes die we mee hebben die hebben we tot nu toe elke dag aan gehad dus tijd voor wat nieuws.

Hierna de weg vervolgd naar Apollo Bay. Dit viel ons wat tegen dus we waren gauw weer weg. Het was inmiddels ook al eind van de middag dus we moesten maar eens opzoek naar een camping. Waar we nu terecht kwamen was bijna lachwekkend. We moesten zo’n 7 kilometer over mega slecht wegdek rijden, blij dat wij een 4WD hebben. Uiteindelijk kwamen we uit bij een hele kleine “camping” middenin een soort regenwoud. Toen we aankwamen hebben we gekookt en daarna zijn we vrij gauw ons bed in gegaan. Het begon ook vrij hard te regenen en onweren. Zaten wij dan middenin een regenwoud zonder bereik.

De volgende ochtend dus besloten om weer gauw weg te gaan. We zijn verder gereden over de Great Ocean Road en hebben onder andere de Twelve Apostles gezien. Hoe verder we reden op de Great Ocean Road hoe meer we het vonden tegenvallen. Het begin en einde zijn heel mooi maar het middenstuk is vrij veel landinwaarts wat niet perse een mooie route is om te rijden.

Het einde van de route is Portland. Hier zijn we naar het visitor centre gegaan waar we hele goede tips hebben gekregen wat te doen in de omgeving. Je hebt zowat in elk gehucht hier een visitor centre dus dat is opzich heel handig. We hebben de omgeving van Portland dus verkend in de auto en dat was hartstikke mooi.

Vlakbij Portland hebben we op een camping gestaan waar ik iemand tegenkwam die ik ken. Hoe bizar is dat. In juni ben ik naar een masterclass over Australië geweest in Amsterdam waar ik Milou had ontmoet. We hadden al wat contact via Instagram en super toevallig nu stonden we dus op dezelfde camping zonder dat we dat van elkaar wisten. “Klein” wereldje ;)

Inmiddels was de temperatuur ook alweer flink gedaald en waren we er echt goed klaar mee na 4 weken. Vandaag besloten om door te rijden naar Adelaide waar het heel mooi weer is en blijft. Het was een rit van zo’n 7 uren maar we hebben het er dubbel en dwars voor over. Inmiddels aangekomen in een zonnig Adelaide waar we ook op een hele leuke camping staan. Helemaal blij dus!!

Johan

Bedankt weer en pracht bericht zo hou jullie ons mooi op de hoogte. Veel succes en plezier geniet ervan de gr van opa en beppe. ?‍♂️.

Ina en Herman

Leuk om jullie reisverhaal weer te lezen. Best spannend zo af en toe. Ik heb een hekel aan onweer en dat zal geen pretje geweest zijn. Gelukkig hebben jullie nu het mooie weer gevonden ? Altijd fijn om de zon erbij te hebben. Hier was het vandaag ook lekker zonnig, maar wel koud natuurlijk met 6 graden. Vandaag 40 km gefietst. Best een pittig windje erbij en dus behoorlijk koude tenen en vingers. Na afloop lekker opwarmen met een kop thee met honing. Heerlijk. Jullie lekker genieten daar en we zien weer uit naar jullie volgende reisverhaal. ??

Paula

Leuk weer wat van jullie te horen. En gelukkig nu wat mooier weer. Hier stormt het geregeld, maar met de houtkachel aan zit ik ook in mijn hemdje. Vaak 25 graden. Kijk nu alweer uit naar jullie volgende verhaal. Veel plezier.

Susan

Nou, volgens mij houden jullie geld over?. Heel slim om het mooie weer op te zoeken. Geniet ervan