kirstenschiphof.reismee.nl

Update

Inmiddels weer heel wat kilometers verder richting het Zuiden.

Vrijdag (29 november) zijn we van de Blue Mountains naar Jervis Bay gereden. Een rit van zo’n 3.5 uur. Eenmaal aangekomen in Jervis Bay hebben we de auto gelijk even omgebouwd voor de nacht. Dit gaat ons steeds sneller af dus dat was zomaar klaar. Daarna hebben we even een wasje gedaan.

Toen de was allemaal opgehangen was zijn we naar Woollamia gelopen waar we vervolgens een strandwandeling van zo’n 10 km gedaan hebben.

Zaterdag verbleven we ook nog in Jervis Bay. We zijn de dag gestart met sporten. We hebben weerstandsbanden mee waarmee we nu elke dag sporten! Hierna even opgefrist en ontbeten. We zijn weer naar Woollamia gegaan. Helaas dit keer in de lange broek want het was niet mooi weer. We zijn bij een strandtent gaan zitten en hebben hier een globale planning gemaakt voor onze reis. Besloten om in ieder geval de outback te skippen gezien de ontzettend grote afstanden. Zelfs met 6 maanden tijd komen we dan wat in de knoei met alle andere plekken die we wel heel graag willen zien. Voor ons beide fijn om nu een beetje een planning te hebben.

Later op de middag kwam het zonnetje er lekker bij dus we wilden graag zwemmen op de camping maar helaas toen we aankwamen begon het te regenen.

Zondag was het tijd om Jervis Bay te verlaten, maar niet voordat we een bezoekje hebben gebracht aan Hyams Beach. Volgens Lonely Planet is dit het witste strand van Australië en daar kunnen we ons alles bij voorstellen. Wat een ontzettend mooie plek!

Na even op het strand te hebben gezeten zijn we doorgereden naar een “camping” in de buurt van Tilba. Toen we aankwamen was het weer alweer omgeslagen dus de lange broek en trui konden weer aan. We zijn direct doorgereden naar Tilba. Tilba is een heel klein historisch dorpje. We hebben bij een bakery even een kopje koffie gedronken en een taartje gegeten. Verder is er vrij weinig te beleven in Tilba. Wat wel grappig was is dat we nog nergens Nederlanders tegen zijn gekomen maar in Tilba waren ze hoor!

Maandagochtend wilden we gauw weg van de zoals wij het noemen “horrorcamping”. Dus op naar Mallacoota. Onderweg nog gestopt in Merimbula waar we de boardwalk hebben gelopen.

Na een bakje koffie de reis echt vervolgd naar Mallacoota. In principe wilden we overnachten in Eden maar ook daar was het slecht weer dus toch maar besloten om verder te rijden.

In Mallacoota was het ook niet bepaald mooi weer maar we moesten toch wat. Voor jullie voorstelling, 15 graden met regen en kei harde wind is geen pretje.

Toen we ‘s avonds gingen koken op de camping ontmoetten we een groep ouderen. Zij vierden de verjaardag van iemand en wij mochten meegenieten met een stukje taart. We raakten wat aan de praat met een stel en zij hebben ons zelfs uitgenodigd om bij ze te overnachten aan de Oostkust, zo ontzettend lief!

Dinsdag zijn we van Mallacoota naar Wilsons Promontory NP gereden, een rit van 6.5 uur. Onderweg kwamen we een gratis camping spot tegen waar we even gestopt zijn. Dinsdag was het echt koud met 13 graden, storm en regen. Aangezien wij alleen een auto hebben ben je echt aangewezen op het buitenleven en dat is met dat soort temperaturen echt niet fijn. We zijn maar naar het park gereden en hebben daar een klein stukje gelopen.

Beide een beetje een baaldag omdat we nog niet een hele dag mooi weer hebben gehad sinds we hier zijn. Door het slechte weer zagen we het ook niet zitten om buiten te koken. Op Google dus maar even een restaurant opgezocht om daar te eten. Het restaurant waar we aten zit in een hotel. Wegens de kou en regen wilden we eigenlijk wel graag een hotelkamer boeken om daar een nachtje te slapen. Even gauw het thuisfront appen om advies. Die vonden het ook een beter idee om een nachtje in het hotel te slapen. Dus dat hebben we gedaan. Even lekker opwarmen onder de douche en lekker slapen.

Woensdag konden we er weer helemaal tegenaan dus. We zijn naar het park gegaan om daar verschillende hikes te doen. De eerste was een wildlife loop waar we heel veel kangoeroes hebben gespot! Bizar om over een vlakte te lopen waar de kangoeroes gewoon om je heen huppen. Naast dat we een emoe vanuit de auto hebben gespot hebben we verder geen wildlife gezien. Maandag vanuit de auto wel een slang gezien trouwens, die hebben we alleen ook doodgereden ..

Na deze loop zijn we verder gereden om een hike te doen van zo’n 2.5 uur door de mooie natuur.

Woensdagnacht hebben we wel op de gratis campingspot gestaan om te overnachten. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Philip island.

Donderdag toen we aankwamen hebben we eerst in het visitor centre tickets gekocht voor de pinguïn parade. Elke avond, na zonsondergang komen er duizenden pinguïns binnen waar je dus kaarten voor kan kopen om dat van een afstandje te bekijken.

Overdag hebben we wat over het eiland rondgereden en gelopen. Aan het eind van de middag hebben we ergens wat gegeten en daarna zijn we al vroeg naar de pinguïn parade gegaan. We hebben mega veel pinguïns uit het water zien komen. Super leuk om te zien.

Vandaag hebben we vrijwel niks gedaan. We zijn alleen even naar een stadje gelopen op het eiland en hebben hier een bakje koffie gedronken en geluncht. Vanavond hebben we gekookt op de camping en vervolgens een film gekeken in de auto. We kunnen niet echt wennen aan de kou hier dus inmiddels liggen we al lekker “warm” in bed.

Morgen gaan we aan de Great Ocean Road beginnen. We hopen daar wat andere reizigers te ontmoeten en op wat aangenamere temperaturen.

Hierna zijn we in Melbourne om Annemiek haar verjaardag en Kerst te vieren! Na Kerst gaan we naar Sydney om daar oud & nieuw te vieren.

johan

Hallo wat weer een pracht bericht. Zo te lezen gaat het goed bij ons is het ook slecht weer we zijn maar met de kerstboom aan het optuigen ja wand de mooie dagen komen weer aan.Ja annemiek is op onze trouwdag geboren wij zijn dit jaar 53jaar getrouwd wat een eind.Wat die slang betreft dat vind beppe niet erg .Ik las net in de krant dat het bij sydney weer behoorlijk brand was weer paniek .Wij wensen jullie veel plezier en voorzichtig aan.De gr van ons.

Susan

Wat een mooi verhaal weer. Op deze manier reizen we leuk met jullie mee. Volgens mij vermaken jullie je wel. Nu nog beter weer???

Ina en Herman

Wat zijn jullie sportief bezig en lekker veel wandelen in die mooie natuur. Om jaloers op te worden.....Leuk hoor die reisverhalen. Jammer dat het weer soms wat tegen zit, maar dan ga je weer extra genieten als de zon en warmte terug is?Het is in Harlingen nu ook bar en boos. Harde wind en veel regen ☔️? en de voorspellingen voor komende week zijn ook niet erg best. Veel reisplezier en we zien uit naar de volgende story!