kirstenschiphof.reismee.nl

Eerste dagen met de auto

Tijd voor een update!

Inmiddels hebben we onze auto en zijn de eerste kilometers (voor ons) gemaakt. Het ging allemaal niet zo soepel dus lees vooral verder haha!

Om te beginnen nog even onze dagen in Sydney.

Zondag zijn we naar Bondi Beach geweest, het was vrij bewolkt dat was jammer maar alsnog leuk om er te zijn. We hebben een klein stukje van de coastal walk gedaan richting Tamara Beach. Hier zijn we even op het strand gaan liggen en vervolgens in slaap gevallen (jetlag!). Toen we wakker werden scheen de zon ook .. verband dus. Verder vrij weinig gedaan op zondag.

Maandag zijn we met de boot naar Manly gegaan. Dat is een wijk in Sydney met o.a. prachtige stranden. We hebben de hele middag lekker gelegen op het strand. In de namiddag sloeg het weer ineens volledig om. Het begon te stormen, regenen en onweren. Daar liepen we dan in onze korte broek. We zijn maar gauw terug naar de boot gegaan en naar het hotel om op te warmen.

Dinsdag gingen we vroeg op om de coastal walk helemaal uit te lopen. De coastal walk is een mooie looproute van Bondi Beach tot Coogee Beach. Het was dinsdag prachtig mooi weer dus dat was top.

Met ons motto “Dat skeelt weer geld nou” hebben we dinsdagavond lekker goedkoop Thais gegeten bij een restaurantje om de hoek van het hostel.

Woensdag was het tijd om onze auto op te halen. We hadden gehoopt dat dit in de ochtend kon zodat we rustig aan naar onze volgende stop konden maar helaas konden we pas 16u terecht. Nou toen begon de ellende, ik zal het proberen beknopt te vertellen ;)

We hebben onze auto gekocht via een organisatie die auto’s aan backpackers verkoopt. Zij regelen ook het papierwerk en bouwen de auto om zodat we er in kunnen slapen. Wat wij blijkbaar zelf nog moesten aanvragen was een zogeheten green slip, maar om die aan te kunnen vragen moesten we ook al een autoverzekering hebben afgesloten. Daar stonden we dus bij de balie van NSW, het bedrijf wat de auto op onze naam kon zetten en ons een nummerbord zou geven. Ik heb gauw gebeld met een verzekeringsmaatschappij om dat af te sluiten en Annemiek heeft ondertussen uitgezocht waar we als volgt heen moesten aangezien het filiaal 18u ging sluiten en we dus naar het andere filiaal moesten. Goed, al rennend naar de trein en ondertussen nog bellend met de mevrouw van de verzekeringsmaatschappij zijn we naar het treinstation gegaan. Inmiddels was de verzekering geregeld. Ik heb geen verstand van verzekeringen en ook niet van auto’s dus je kan wel een voorstelling maken hoe dat telefoongesprek ging.

Eenmaal aangekomen bij het andere filiaal van NSW sloeg de stress behoorlijk toe want we hadden nog maar 10 minuten om alles te kunnen regelen voordat zij ook zouden sluiten. Lang verhaal kort, veel stress maar het is gelukt! Toen de auto op onze naam stond en we ons kentekenplaat hadden zijn we terug gegaan naar het bedrijf waar we de auto hadden gekocht en konden we de auto eindelijk mee krijgen.

We hebben eerst wat boodschappen gedaan, hebben getankt en zijn toen naar Katoomba gereden. Dat is een dorpje in het gebied van de Blue Mountains. We hadden een camping op internet gevonden dus daar zijn we heen gereden. Aangezien er nergens een receptie o.i.d. was hebben we zelf maar een plekje uitgezocht en zijn hier gaan staan. We hebben dus niks betaald voor deze nacht .. niet de bedoeling maar skeelt weer geld nou!

Eenmaal de auto geparkeerd begon de volgende ellende. We kunnen onze auto achterin dus ombouwen tot bed. We hebben er een luchtbed bijgekregen die we op planken kunnen leggen en zo hebben we een bed. De automatische pomp die we erbij kregen deed het alleen niet dus we konden het luchtbed niet opblazen. Het was inmiddels ook al rond 23.30 dus rommelen met onze spullen en de boel verbouwen kon niet meer. Achteraf dus maar besloten om de stoel gewoon wat naar achter te zetten en zo te slapen. Beide niet heel fijn geslapen maar dat is niet zo gek.

We werden rond 5u in de ochtend weer wakker na een paar uurtjes te hebben geslapen. Als eerst hebben we al onze spullen maar even uitgepakt en gesorteerd. Vervolgens hebben we ontbeten en ons even opgefrist. Toen dat klaar was hebben we de auto weer ingepakt om naar het dorpje te rijden. Wat trouwens super fijn was was dat we van onze buren op de camping een ticket hebben gekregen voor de hop on- hop off bus waarmee we gewoon konden in- en uitstappen wanneer we wilden.

We zijn uitgestapt bij een bepaald punt en hebben vanaf daar een hike gedaan door de Blue Mountains. Werkelijk een prachtige route door de mooie natuur. Alle voorgaande ellende was dus gauw vergeten.

Na een aantal uur te hebben gelopen zijn we naar een dorpje gegaan waar we een high tea gedaan hebben. Alle calorieën er weer even bij gegeten dus.

Eenmaal weer terug op de camping hebben we onze slaapplek in orde gemaakt. We hebben in de middag een deken en voetpomp gekocht dus we konden in ieder geval normaal slapen.

Vrijdagochtend hebben we de spullen vroeg gepakt en zijn we richting Jervis Bay gegaan. Vandaag hebben we weer lekker een lange wandeling gemaakt over het strand.

Ik laat het voor nu hierbij want het is al een aardig lang verhaal.

Tot de volgende blog!

Ina en Herman

Wat een spannend verhaal Kirsten!! Je kunt leuk schrijven! We kunnen ons voorstellen dat het op het moment even balen was en veel stress heeft opgeleverd. Maar gelukkig is alles toch nog goed gekomen en kunnen jullie eindelijk verder trekken. Leuk om jullie belevenissen te lezen en we zien al weer uit naar het volgende verhaal. Veel reisplezier!!

johan

Hallo wat en verhaal prachtig zo blijven wij mooi op de hoogte .
Het is hier nu 14.00 uur maar wat jij op het papier zet dat kan ik niet .
Wij wensen jullie veel plezier.

Susan

Wat een belevenis vol stress. Maar gelukkig is alles uiteindelijk goed gekomen. Het backpacken kan nu echt beginnen. Geniet ervan, dames

Klaas

Wat binne jim even mooi fut niet!