kirstenschiphof.reismee.nl

Sydney

Hier het vervolg op de vorige blog. Dinsdag toen we aankwamen hebben we dus al een aantal highlights gezien. Rond 13u zijn we naar het hotel gegaan en konden we de kamer in. We waren beide redelijk kapot na de lange reis dus we wilden een uurtje slapen. Dit voorgenomen uurtje werd wat langer, we werden namelijk rond 12u in de avond pas weer wakker. Niet handig natuurlijk want nu lagen we de helft van de nacht wakker .. jetlag dus!

Woensdagochtend werden we wakker met een energielevel van 0 aangezien we al meer dan 24 uur niks gegeten hadden. We zijn als eerste maar even naar Aldi gegaan om boodschappen te halen. We slapen in een appartementje waar we zelf kunnen koken dus dat is fijn. Daarnaast kostenbesparend aangezien het land erg duur is.

In de middag zijn we even naar een telefoonwinkel gegaan om een abonnement af te sluiten, wel zo handig om overal internet te hebben hier. Vooral met het vooruitzicht dat we straks ook in afgelegen gebieden zullen zijn.

Toen dit geregeld was zijn we verder gelopen naar Darling Harbour. Dit is een gezellige haven met leuke restaurantjes etc. Verder niet heel bijzonder maar leuk om geweest te zijn!

‘S avonds hebben we weer lekker gekookt in ons appartementje. Na het eten hebben we even een rondje gedaan door China Town.

Donderdagochtend werden we wakker en roken we een enorme brandlucht. Toen we onze gordijnen open deden zagen we ook een hele rookpluim boven de stad hangen. Inwoners van de stad geven al aan dat het heel giftig is en eigenlijk beter is om niet naar buiten te gaan. Hopelijk zijn de bosbranden gauw onder controle.

Donderdag was het ook tijd om op autojacht te gaan. We willen graag een auto kopen waarmee we het land door kunnen reizen. Via Facebook werden we getipt over een bedrijf wat auto’s verkoopt aan backpackers. Daar zijn we heen gegaan en de zoektocht was gauw klaar. We hebben een Nissan 4 wheeldrive gekocht. Een 4x4 is voor ons de beste optie aangezien er aan de westkust en in de outback veel gebieden zijn waarmee je met een “normale” auto niet mag komen. Met een 4x4 mogen we ook off road.

Na de autojacht hebben we even gezwommen in het hotel en hierna zijn we weer naar de Aldi gegaan en hebben we even in het park gezeten. ‘S avonds hadden we het plan om even uit te gaan maar we waren na het eten weer in slaap gevallen dus dat uitgaan kwam er niet meer van. Toch best wel wat last van een jetlag allebei.

Vrijdagochtend hadden we weer een afspraak bij het autobedrijf. We hebben ons handtekening gezet, woensdag kunnen we de auto ophalen. De auto wordt dit weekend gebracht bij een garage waar er een bed en “keuken” in gemaakt wordt. Ideaal! We kunnener dus gewoon slapen en koken. Er komt zelfs een gootsteentje in.

In de middag zijn we over de Harbour Bridge gelopen en hebben we bij Luna Park even in het gras gezeten. Blijft bijzonder, met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge.

Nu ik deze blog schrijf zijn we even op de hotelkamer om uit te rusten na de 25.000 stappen die we gezet hebben vandaag. Vanavond gaan we in de herkansing om even een drankje te doen in de stad.

Het plan was om tot zondag in Sydney te zijn maar aangezien de auto woensdag klaar is zijn we hier dus wat langer. Hoewel Sydney een fantastische stad is hebben we heel veel zin om lekker te touren met onze auto en mooie plekken van het land te zien.

We houden jullie op de hoogte!

Annemiek en Kirsten

P.sHet is wat lastig om foto’s toe te voegen in het verhaal dus die komen voortaan gewoon onder het kopje “foto’s” te staan!

Jphan

Beste dames heel leuk dit bericht dit is voor ons leuk waker worden smorgems gauw de telefoon aan en dan gaat de piepers veel plezier met de auto en goed uitkijken. Lekker genieten.

Ina en Herman

Leuk om de voortgang van jullie reis te lezen. En mooi dat je straks met een auto op pad kunt waar je zelfs in kan slapen en koken. Wat een heerlijk vooruitzicht!! Over een paar dagen zal de jetlag ook wel voorbij zijn en raken jullie vast gewend. Handig om overal internet te hebben, daar kun je tegenwoordig niet meer zonder. Toen wij reisden hadden we nog niet eens mobiele telefoons en moesten opzoek naar een telefoonwinkel om contact met het thuisfront te zoeken. Belabberde verbinding meestal en vreselijk duur.....Dan gaat het nu wel heel gemakkelijk. Veel reisplezier ??