kirstenschiphof.reismee.nl

Heenreis

YES we zijn in Sydney!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van afscheid nemen, voorbereidingen treffen en inpakken.

17 november was de dag van vertrek. Spannend! Rond 12:00 kwamen we aan op Schiphol en was het tijd om afscheid te nemen van onze familie’s. Altijd even een lastig moment maar dat is ook niet gek.. 6 maanden ver van huis is niet niks.

Na een vlucht van 7 uren kwamen we 23.45 plaatselijke tijd aan in Doha. Hier hadden we een overstap van 8 uren. We hebben op het vliegveld wat rondjes gelopen en gelukkig beide een paar uurtjes kunnen slapen.

Om 06.50 moesten we boarden en maakten we ons klaar voor een vlucht van 15 uren naar Sydney. We keken beide best wat op tegen de vliegtijd maar het is ons gelukkig allebei 100% meegevallen. Beide wat geslapen, films gekeken én we hadden zelfs WiFi!

06.30 plaatselijke tijd landden we in Sydney. Toen we het vliegtuig uitliepen roken we gelijk een sterke brandgeur, uiteraard van de bosbranden die hier verderop woeden. Verder merken we er overigens in de stad zelf gelukkig niks van.

Op het vliegveld hebben we een taxibusje geregeld naar het hotel. De kamer was nog niet klaar dus we hebben ons even omgekleed oftewel de korte broek gauw aangetrokken (!!) en we zijn de stad in gegaan. We zijn eerst naar de Harbour Bridge en het Opera House gegaan. Bijzonder om eindelijk zo in het echt te zien. Hier wat foto’s gemaakt en toen zijn we verder gelopen naar Royal Botanic Gardens, een mooi park wat naast het Opera House ligt. Hier liggen we nu lekker op een kleedje te genieten van het mooie weer en de rust hier.

Binnenkort komt de update over onze aankomende dagen in Sydney. Maar bij deze zijn jullie al even op de hoogte van de heenreis en aankomst :)

Tot de volgende blog!

Susan

Wat een reis zeg
Nu kan het grote avontuur maar beginnen

Paula

Blij dat de reis goed verlopen is. Jaloers op jullie mooie weer. Wat een belevenis. Ook hier beetje jaloers op. Ben al benieuwd naar je volgende verhaal

Ina en Herman

Fijn dat jullie reis goed is gegaan en dat jullie eindelijk geland zijn in Australië. En wat heerlijk om de zomer tegemoet te gaan. Wij zitten hier in de kou en regen, brrrrr. Gelukkig wordt het hier de komende eindelijk droog. We zijn ook benieuwd naar jullie belevenissen. Maar eerst maar even lekker bijkomen en genieten van de zon!??