kirstenschiphof.reismee.nl

Weer even een update

En zo is de eerste maand van onze reis voorbij .. Maar gelukkig hebben we er nog 5 te gaan dus niks te klagen. In een maand tijd hebben we al veel kilometers gemaakt, bizarre temperatuurverschillen meegemaakt, maar vooral heel veel mooie dingen gezien en gedaan.

We hebben vorige week hele fijne dagen in Adelaide gehad. Een stad die ons beide positief verrast heeft. Het is een stad die van alles te bieden heeft. Een leuke winkelstraat, mooie botanische tuinen en een leuk strand. We hebben ons dus goed vermaakt.

Maandagochtend zijn we weer vertrokken en gingen we naar de Grampians. Een national park wat middenin Victoria ligt. Het was een rit van zo’n 6 uren waar onderweg ook vrij weinig te zien was dus dat was een saaie rit. Maar met onze spotify lijst met Hollandse meezingers maken wij er wel wat van.

Uiteraard was de eerste stop weer het visitor centre om wat folders te pakken en informatie in te winnen over het gebied.

We zijn maandag naar een aantal uitzichtpunten gegaan en hebben wat korte wandeling gedaan. Waaronder naar de mcKenzie waterval. Om hier te komen moest je mega veel trappen naar beneden

en uiteraard wat je naar beneden loopt moet je ook weer omhoog lopen in de hitte. Je kon ons aan het zuurstof zetten toen we boven aan kwamen.

Na deze inspanning vonden we het tijd voor een bakje koffie dus we hebben even in een dorpje wat gedronken. We hadden beide weinig energie door de warmte dus we zijn doorgereden naar de camping. We stonden weer op een gratis plek wat op een mooie locatie lag dus dat was weer prima.

De volgende dag zijn we vroeg op pad gegaan om wandelen in de hitte voor te zijn. We hebben maar heel kort een wandeling gedaan want het werd al gauw warm. We wilden graag ergens naar een meer om te zwemmen dus we zijn naar het infopunt gegaan om te vragen waar dat kon. We zijn naar een aantal meren gereden maar helaas niks kunnen vinden waar we konden zwemmen. Woensdag werd er 40 graden voorspeld dus we vonden het geen fijn idee om dan nog in de Grampians te zijn zonder een plek waar je verkoeling kan opzoeken. We hebben daarom besloten om dinsdag naar Geelong te gaan. Dat is op Melbourne na de grootste stad van de staat Victoria. Het ligt ook maar op een uur rijden van Melbourne dus dat is top aangezien we zaterdag doorrijden naar Melbourne.

In Geelong heb je een mooi strand en openbaar zwembad dus dat is fijn in de hitte. Vrijdag was het in de middag zo’n 44 graden dus wij hebben lekker in de schaduw aan het strand gelegen.

Wegens de hitte zijn de bosbranden hier ook weer extreem. We krijgen veel vragen of wij er ook last van hebben. Ik had al vol overtuiging getypt dat wij er gelukkig geen last van hebben. Tot we op de camping kwamen en onze buurjongens vertelden dat de brandweer net op de camping was om te melden dat er verderop een brand woedt die mogelijk onze kant op kan komen. Er werd geadviseerd om alle spullen alvast ingepakt te hebben voor het slapen dat er ‘s nachts wat zou zijn dat we  dan gelijk weg konden.

Toen we aan het eten waren begon het ineens kei en kei hard te waaien. Toen werd het wel allemaal wat spannend. De brand was 10 km verderop en met de hevige wind die onze kant op stond werd het risico wel groter. We hebben toch maar besloten om weg te gaan van de camping dus we hebben de nacht in een motel geslapen in Geelong. Daar was alles veilig gelukkig.

Inmiddels zitten de eerste dagen in Melbourne er ook op. Een ontzettend leuke stad waar van alles te doen is. Woensdag gaan we Kerst vieren met zo’n 60 Nederlands op het strand. In plaats van gourmetten wordt het een BBQ in de zon met 30 graden dit jaar. Heel gek idee!

Great Ocean Road

De vorige blog eindigde ik met de hoop op mooi weer. Zaterdag was het een stralende dag!

Zaterdagochtend zijn we de dag begonnen met 3 kwartier sporten. Na het sporten hebben we afgesproken om écht geen chocola en taartjes meer te eten. Nou nog geen uur later stonden we in de chocoladefabriek van Philip island ... een ruggengraat van niks wij.

Zaterdag stond er een ritje van zo’n 2.5u op de planning richting Torquay, dat is het beginpunt van de Great Ocean Road. Onderweg reden we nog dwars door Melbourne. Wat trouwens opvalt is dat iedereen hier heel keurig rijdt en zich echt aan de snelheid houdt. Nederlanders kunnen een voorbeeld nemen aan de rijstijl van hier.

Wat daarnaast heel fijn was, was dat het steeds mooier weer werd richting Melbourne!

Eenmaal aangekomen in het stadje hebben we wat rondgelopen en hebben we lekker in het zonnetje wat gedronken en gegeten. Via een app die we gedownload hebben kunnen we campingspots opzoeken zowel gratis campings en betaald. Wij proberen het wat af te wisselen dus we wilden nu weer op een gratis plek staan. De camping ligt ongeveer 15 minuten van Torquay vandaan en het ligt middenin het bos. Onderweg kwamen we nog allemaal kangoeroes tegen die voor de auto sprongen. Ik noem het wel een camping trouwens maar meer dan 2 picknicktafels en een wc is er niet. Voor ons helemaal prima want dat skeelt weer geld nou.

Zondag werden we wakker en was het weer stralend mooi weer. We hebben besloten om nog een nachtje op deze plek te staan. Het is gratis en een hele fijne plek dus dat is top.

We hebben ‘s middags een kleine wandeling door het bos gedaan en verder alleen maar in de zon gezeten, gelezen en yahtzee gespeeld.

Maandag gingen we weer vroeg op pad om verder over de Great Ocean Road te rijden. We zijn onderweg in een paar stadjes gestopt. In Lorne hebben we even wat gedronken en winkeltjes bezocht. Annemiek heeft o.a. maar even een trui gekocht want de 2 truitjes die we mee hebben die hebben we tot nu toe elke dag aan gehad dus tijd voor wat nieuws.

Hierna de weg vervolgd naar Apollo Bay. Dit viel ons wat tegen dus we waren gauw weer weg. Het was inmiddels ook al eind van de middag dus we moesten maar eens opzoek naar een camping. Waar we nu terecht kwamen was bijna lachwekkend. We moesten zo’n 7 kilometer over mega slecht wegdek rijden, blij dat wij een 4WD hebben. Uiteindelijk kwamen we uit bij een hele kleine “camping” middenin een soort regenwoud. Toen we aankwamen hebben we gekookt en daarna zijn we vrij gauw ons bed in gegaan. Het begon ook vrij hard te regenen en onweren. Zaten wij dan middenin een regenwoud zonder bereik.

De volgende ochtend dus besloten om weer gauw weg te gaan. We zijn verder gereden over de Great Ocean Road en hebben onder andere de Twelve Apostles gezien. Hoe verder we reden op de Great Ocean Road hoe meer we het vonden tegenvallen. Het begin en einde zijn heel mooi maar het middenstuk is vrij veel landinwaarts wat niet perse een mooie route is om te rijden.

Het einde van de route is Portland. Hier zijn we naar het visitor centre gegaan waar we hele goede tips hebben gekregen wat te doen in de omgeving. Je hebt zowat in elk gehucht hier een visitor centre dus dat is opzich heel handig. We hebben de omgeving van Portland dus verkend in de auto en dat was hartstikke mooi.

Vlakbij Portland hebben we op een camping gestaan waar ik iemand tegenkwam die ik ken. Hoe bizar is dat. In juni ben ik naar een masterclass over Australië geweest in Amsterdam waar ik Milou had ontmoet. We hadden al wat contact via Instagram en super toevallig nu stonden we dus op dezelfde camping zonder dat we dat van elkaar wisten. “Klein” wereldje ;)

Inmiddels was de temperatuur ook alweer flink gedaald en waren we er echt goed klaar mee na 4 weken. Vandaag besloten om door te rijden naar Adelaide waar het heel mooi weer is en blijft. Het was een rit van zo’n 7 uren maar we hebben het er dubbel en dwars voor over. Inmiddels aangekomen in een zonnig Adelaide waar we ook op een hele leuke camping staan. Helemaal blij dus!!

Update

Inmiddels weer heel wat kilometers verder richting het Zuiden.

Vrijdag (29 november) zijn we van de Blue Mountains naar Jervis Bay gereden. Een rit van zo’n 3.5 uur. Eenmaal aangekomen in Jervis Bay hebben we de auto gelijk even omgebouwd voor de nacht. Dit gaat ons steeds sneller af dus dat was zomaar klaar. Daarna hebben we even een wasje gedaan.

Toen de was allemaal opgehangen was zijn we naar Woollamia gelopen waar we vervolgens een strandwandeling van zo’n 10 km gedaan hebben.

Zaterdag verbleven we ook nog in Jervis Bay. We zijn de dag gestart met sporten. We hebben weerstandsbanden mee waarmee we nu elke dag sporten! Hierna even opgefrist en ontbeten. We zijn weer naar Woollamia gegaan. Helaas dit keer in de lange broek want het was niet mooi weer. We zijn bij een strandtent gaan zitten en hebben hier een globale planning gemaakt voor onze reis. Besloten om in ieder geval de outback te skippen gezien de ontzettend grote afstanden. Zelfs met 6 maanden tijd komen we dan wat in de knoei met alle andere plekken die we wel heel graag willen zien. Voor ons beide fijn om nu een beetje een planning te hebben.

Later op de middag kwam het zonnetje er lekker bij dus we wilden graag zwemmen op de camping maar helaas toen we aankwamen begon het te regenen.

Zondag was het tijd om Jervis Bay te verlaten, maar niet voordat we een bezoekje hebben gebracht aan Hyams Beach. Volgens Lonely Planet is dit het witste strand van Australië en daar kunnen we ons alles bij voorstellen. Wat een ontzettend mooie plek!

Na even op het strand te hebben gezeten zijn we doorgereden naar een “camping” in de buurt van Tilba. Toen we aankwamen was het weer alweer omgeslagen dus de lange broek en trui konden weer aan. We zijn direct doorgereden naar Tilba. Tilba is een heel klein historisch dorpje. We hebben bij een bakery even een kopje koffie gedronken en een taartje gegeten. Verder is er vrij weinig te beleven in Tilba. Wat wel grappig was is dat we nog nergens Nederlanders tegen zijn gekomen maar in Tilba waren ze hoor!

Maandagochtend wilden we gauw weg van de zoals wij het noemen “horrorcamping”. Dus op naar Mallacoota. Onderweg nog gestopt in Merimbula waar we de boardwalk hebben gelopen.

Na een bakje koffie de reis echt vervolgd naar Mallacoota. In principe wilden we overnachten in Eden maar ook daar was het slecht weer dus toch maar besloten om verder te rijden.

In Mallacoota was het ook niet bepaald mooi weer maar we moesten toch wat. Voor jullie voorstelling, 15 graden met regen en kei harde wind is geen pretje.

Toen we ‘s avonds gingen koken op de camping ontmoetten we een groep ouderen. Zij vierden de verjaardag van iemand en wij mochten meegenieten met een stukje taart. We raakten wat aan de praat met een stel en zij hebben ons zelfs uitgenodigd om bij ze te overnachten aan de Oostkust, zo ontzettend lief!

Dinsdag zijn we van Mallacoota naar Wilsons Promontory NP gereden, een rit van 6.5 uur. Onderweg kwamen we een gratis camping spot tegen waar we even gestopt zijn. Dinsdag was het echt koud met 13 graden, storm en regen. Aangezien wij alleen een auto hebben ben je echt aangewezen op het buitenleven en dat is met dat soort temperaturen echt niet fijn. We zijn maar naar het park gereden en hebben daar een klein stukje gelopen.

Beide een beetje een baaldag omdat we nog niet een hele dag mooi weer hebben gehad sinds we hier zijn. Door het slechte weer zagen we het ook niet zitten om buiten te koken. Op Google dus maar even een restaurant opgezocht om daar te eten. Het restaurant waar we aten zit in een hotel. Wegens de kou en regen wilden we eigenlijk wel graag een hotelkamer boeken om daar een nachtje te slapen. Even gauw het thuisfront appen om advies. Die vonden het ook een beter idee om een nachtje in het hotel te slapen. Dus dat hebben we gedaan. Even lekker opwarmen onder de douche en lekker slapen.

Woensdag konden we er weer helemaal tegenaan dus. We zijn naar het park gegaan om daar verschillende hikes te doen. De eerste was een wildlife loop waar we heel veel kangoeroes hebben gespot! Bizar om over een vlakte te lopen waar de kangoeroes gewoon om je heen huppen. Naast dat we een emoe vanuit de auto hebben gespot hebben we verder geen wildlife gezien. Maandag vanuit de auto wel een slang gezien trouwens, die hebben we alleen ook doodgereden ..

Na deze loop zijn we verder gereden om een hike te doen van zo’n 2.5 uur door de mooie natuur.

Woensdagnacht hebben we wel op de gratis campingspot gestaan om te overnachten. Vanuit daar zijn we doorgereden naar Philip island.

Donderdag toen we aankwamen hebben we eerst in het visitor centre tickets gekocht voor de pinguïn parade. Elke avond, na zonsondergang komen er duizenden pinguïns binnen waar je dus kaarten voor kan kopen om dat van een afstandje te bekijken.

Overdag hebben we wat over het eiland rondgereden en gelopen. Aan het eind van de middag hebben we ergens wat gegeten en daarna zijn we al vroeg naar de pinguïn parade gegaan. We hebben mega veel pinguïns uit het water zien komen. Super leuk om te zien.

Vandaag hebben we vrijwel niks gedaan. We zijn alleen even naar een stadje gelopen op het eiland en hebben hier een bakje koffie gedronken en geluncht. Vanavond hebben we gekookt op de camping en vervolgens een film gekeken in de auto. We kunnen niet echt wennen aan de kou hier dus inmiddels liggen we al lekker “warm” in bed.

Morgen gaan we aan de Great Ocean Road beginnen. We hopen daar wat andere reizigers te ontmoeten en op wat aangenamere temperaturen.

Hierna zijn we in Melbourne om Annemiek haar verjaardag en Kerst te vieren! Na Kerst gaan we naar Sydney om daar oud & nieuw te vieren.

Eerste dagen met de auto

Tijd voor een update!

Inmiddels hebben we onze auto en zijn de eerste kilometers (voor ons) gemaakt. Het ging allemaal niet zo soepel dus lees vooral verder haha!

Om te beginnen nog even onze dagen in Sydney.

Zondag zijn we naar Bondi Beach geweest, het was vrij bewolkt dat was jammer maar alsnog leuk om er te zijn. We hebben een klein stukje van de coastal walk gedaan richting Tamara Beach. Hier zijn we even op het strand gaan liggen en vervolgens in slaap gevallen (jetlag!). Toen we wakker werden scheen de zon ook .. verband dus. Verder vrij weinig gedaan op zondag.

Maandag zijn we met de boot naar Manly gegaan. Dat is een wijk in Sydney met o.a. prachtige stranden. We hebben de hele middag lekker gelegen op het strand. In de namiddag sloeg het weer ineens volledig om. Het begon te stormen, regenen en onweren. Daar liepen we dan in onze korte broek. We zijn maar gauw terug naar de boot gegaan en naar het hotel om op te warmen.

Dinsdag gingen we vroeg op om de coastal walk helemaal uit te lopen. De coastal walk is een mooie looproute van Bondi Beach tot Coogee Beach. Het was dinsdag prachtig mooi weer dus dat was top.

Met ons motto “Dat skeelt weer geld nou” hebben we dinsdagavond lekker goedkoop Thais gegeten bij een restaurantje om de hoek van het hostel.

Woensdag was het tijd om onze auto op te halen. We hadden gehoopt dat dit in de ochtend kon zodat we rustig aan naar onze volgende stop konden maar helaas konden we pas 16u terecht. Nou toen begon de ellende, ik zal het proberen beknopt te vertellen ;)

We hebben onze auto gekocht via een organisatie die auto’s aan backpackers verkoopt. Zij regelen ook het papierwerk en bouwen de auto om zodat we er in kunnen slapen. Wat wij blijkbaar zelf nog moesten aanvragen was een zogeheten green slip, maar om die aan te kunnen vragen moesten we ook al een autoverzekering hebben afgesloten. Daar stonden we dus bij de balie van NSW, het bedrijf wat de auto op onze naam kon zetten en ons een nummerbord zou geven. Ik heb gauw gebeld met een verzekeringsmaatschappij om dat af te sluiten en Annemiek heeft ondertussen uitgezocht waar we als volgt heen moesten aangezien het filiaal 18u ging sluiten en we dus naar het andere filiaal moesten. Goed, al rennend naar de trein en ondertussen nog bellend met de mevrouw van de verzekeringsmaatschappij zijn we naar het treinstation gegaan. Inmiddels was de verzekering geregeld. Ik heb geen verstand van verzekeringen en ook niet van auto’s dus je kan wel een voorstelling maken hoe dat telefoongesprek ging.

Eenmaal aangekomen bij het andere filiaal van NSW sloeg de stress behoorlijk toe want we hadden nog maar 10 minuten om alles te kunnen regelen voordat zij ook zouden sluiten. Lang verhaal kort, veel stress maar het is gelukt! Toen de auto op onze naam stond en we ons kentekenplaat hadden zijn we terug gegaan naar het bedrijf waar we de auto hadden gekocht en konden we de auto eindelijk mee krijgen.

We hebben eerst wat boodschappen gedaan, hebben getankt en zijn toen naar Katoomba gereden. Dat is een dorpje in het gebied van de Blue Mountains. We hadden een camping op internet gevonden dus daar zijn we heen gereden. Aangezien er nergens een receptie o.i.d. was hebben we zelf maar een plekje uitgezocht en zijn hier gaan staan. We hebben dus niks betaald voor deze nacht .. niet de bedoeling maar skeelt weer geld nou!

Eenmaal de auto geparkeerd begon de volgende ellende. We kunnen onze auto achterin dus ombouwen tot bed. We hebben er een luchtbed bijgekregen die we op planken kunnen leggen en zo hebben we een bed. De automatische pomp die we erbij kregen deed het alleen niet dus we konden het luchtbed niet opblazen. Het was inmiddels ook al rond 23.30 dus rommelen met onze spullen en de boel verbouwen kon niet meer. Achteraf dus maar besloten om de stoel gewoon wat naar achter te zetten en zo te slapen. Beide niet heel fijn geslapen maar dat is niet zo gek.

We werden rond 5u in de ochtend weer wakker na een paar uurtjes te hebben geslapen. Als eerst hebben we al onze spullen maar even uitgepakt en gesorteerd. Vervolgens hebben we ontbeten en ons even opgefrist. Toen dat klaar was hebben we de auto weer ingepakt om naar het dorpje te rijden. Wat trouwens super fijn was was dat we van onze buren op de camping een ticket hebben gekregen voor de hop on- hop off bus waarmee we gewoon konden in- en uitstappen wanneer we wilden.

We zijn uitgestapt bij een bepaald punt en hebben vanaf daar een hike gedaan door de Blue Mountains. Werkelijk een prachtige route door de mooie natuur. Alle voorgaande ellende was dus gauw vergeten.

Na een aantal uur te hebben gelopen zijn we naar een dorpje gegaan waar we een high tea gedaan hebben. Alle calorieën er weer even bij gegeten dus.

Eenmaal weer terug op de camping hebben we onze slaapplek in orde gemaakt. We hebben in de middag een deken en voetpomp gekocht dus we konden in ieder geval normaal slapen.

Vrijdagochtend hebben we de spullen vroeg gepakt en zijn we richting Jervis Bay gegaan. Vandaag hebben we weer lekker een lange wandeling gemaakt over het strand.

Ik laat het voor nu hierbij want het is al een aardig lang verhaal.

Tot de volgende blog!

Sydney

Hier het vervolg op de vorige blog. Dinsdag toen we aankwamen hebben we dus al een aantal highlights gezien. Rond 13u zijn we naar het hotel gegaan en konden we de kamer in. We waren beide redelijk kapot na de lange reis dus we wilden een uurtje slapen. Dit voorgenomen uurtje werd wat langer, we werden namelijk rond 12u in de avond pas weer wakker. Niet handig natuurlijk want nu lagen we de helft van de nacht wakker .. jetlag dus!

Woensdagochtend werden we wakker met een energielevel van 0 aangezien we al meer dan 24 uur niks gegeten hadden. We zijn als eerste maar even naar Aldi gegaan om boodschappen te halen. We slapen in een appartementje waar we zelf kunnen koken dus dat is fijn. Daarnaast kostenbesparend aangezien het land erg duur is.

In de middag zijn we even naar een telefoonwinkel gegaan om een abonnement af te sluiten, wel zo handig om overal internet te hebben hier. Vooral met het vooruitzicht dat we straks ook in afgelegen gebieden zullen zijn.

Toen dit geregeld was zijn we verder gelopen naar Darling Harbour. Dit is een gezellige haven met leuke restaurantjes etc. Verder niet heel bijzonder maar leuk om geweest te zijn!

‘S avonds hebben we weer lekker gekookt in ons appartementje. Na het eten hebben we even een rondje gedaan door China Town.

Donderdagochtend werden we wakker en roken we een enorme brandlucht. Toen we onze gordijnen open deden zagen we ook een hele rookpluim boven de stad hangen. Inwoners van de stad geven al aan dat het heel giftig is en eigenlijk beter is om niet naar buiten te gaan. Hopelijk zijn de bosbranden gauw onder controle.

Donderdag was het ook tijd om op autojacht te gaan. We willen graag een auto kopen waarmee we het land door kunnen reizen. Via Facebook werden we getipt over een bedrijf wat auto’s verkoopt aan backpackers. Daar zijn we heen gegaan en de zoektocht was gauw klaar. We hebben een Nissan 4 wheeldrive gekocht. Een 4x4 is voor ons de beste optie aangezien er aan de westkust en in de outback veel gebieden zijn waarmee je met een “normale” auto niet mag komen. Met een 4x4 mogen we ook off road.

Na de autojacht hebben we even gezwommen in het hotel en hierna zijn we weer naar de Aldi gegaan en hebben we even in het park gezeten. ‘S avonds hadden we het plan om even uit te gaan maar we waren na het eten weer in slaap gevallen dus dat uitgaan kwam er niet meer van. Toch best wel wat last van een jetlag allebei.

Vrijdagochtend hadden we weer een afspraak bij het autobedrijf. We hebben ons handtekening gezet, woensdag kunnen we de auto ophalen. De auto wordt dit weekend gebracht bij een garage waar er een bed en “keuken” in gemaakt wordt. Ideaal! We kunnener dus gewoon slapen en koken. Er komt zelfs een gootsteentje in.

In de middag zijn we over de Harbour Bridge gelopen en hebben we bij Luna Park even in het gras gezeten. Blijft bijzonder, met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge.

Nu ik deze blog schrijf zijn we even op de hotelkamer om uit te rusten na de 25.000 stappen die we gezet hebben vandaag. Vanavond gaan we in de herkansing om even een drankje te doen in de stad.

Het plan was om tot zondag in Sydney te zijn maar aangezien de auto woensdag klaar is zijn we hier dus wat langer. Hoewel Sydney een fantastische stad is hebben we heel veel zin om lekker te touren met onze auto en mooie plekken van het land te zien.

We houden jullie op de hoogte!

Annemiek en Kirsten

P.sHet is wat lastig om foto’s toe te voegen in het verhaal dus die komen voortaan gewoon onder het kopje “foto’s” te staan!

Heenreis

YES we zijn in Sydney!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van afscheid nemen, voorbereidingen treffen en inpakken.

17 november was de dag van vertrek. Spannend! Rond 12:00 kwamen we aan op Schiphol en was het tijd om afscheid te nemen van onze familie’s. Altijd even een lastig moment maar dat is ook niet gek.. 6 maanden ver van huis is niet niks.

Na een vlucht van 7 uren kwamen we 23.45 plaatselijke tijd aan in Doha. Hier hadden we een overstap van 8 uren. We hebben op het vliegveld wat rondjes gelopen en gelukkig beide een paar uurtjes kunnen slapen.

Om 06.50 moesten we boarden en maakten we ons klaar voor een vlucht van 15 uren naar Sydney. We keken beide best wat op tegen de vliegtijd maar het is ons gelukkig allebei 100% meegevallen. Beide wat geslapen, films gekeken én we hadden zelfs WiFi!

06.30 plaatselijke tijd landden we in Sydney. Toen we het vliegtuig uitliepen roken we gelijk een sterke brandgeur, uiteraard van de bosbranden die hier verderop woeden. Verder merken we er overigens in de stad zelf gelukkig niks van.

Op het vliegveld hebben we een taxibusje geregeld naar het hotel. De kamer was nog niet klaar dus we hebben ons even omgekleed oftewel de korte broek gauw aangetrokken (!!) en we zijn de stad in gegaan. We zijn eerst naar de Harbour Bridge en het Opera House gegaan. Bijzonder om eindelijk zo in het echt te zien. Hier wat foto’s gemaakt en toen zijn we verder gelopen naar Royal Botanic Gardens, een mooi park wat naast het Opera House ligt. Hier liggen we nu lekker op een kleedje te genieten van het mooie weer en de rust hier.

Binnenkort komt de update over onze aankomende dagen in Sydney. Maar bij deze zijn jullie al even op de hoogte van de heenreis en aankomst :)

Tot de volgende blog!

Welkom

Hoi!

Over 10 weken is het al zover, dan vertrekken we voor een halfjaar naar Australië. Via deze blog zullen wij jullie op de hoogte houden van alle avonturen tijdens onze reis. We zouden het leuk vinden als jullie ons volgen!